shrunken heads for all occasions; collect 'em, swap 'em, give them to your witch doctor friends

euw, vilken töntigt jobbig dröm jag hade inatt. som de flesta drömmar så var den sjukt lång och hade en hopplöst snurrig och osammanhängande plot, men slutet minns jag tyvärr. jag skulle av någon anledning infiltrera någon högt uppsatt gangsternegers industribyggnad där de förvarade en massa porr eller liknande, det var luddigt på den punkten. hur som helst så började jag och min kineskompis på något vis jobba i industrin, där man typ skulle kladda färg på saker. på stället fanns det någon slags material-kille (typ. han delade ut vantar iaf) som var ett riktigt arsle. han var bitter, lättretad och otäckt hatiskt. på något vis råkade jag iaf i onåd med honom, och efter någon incident med spik i mina vantar och att jag råkat göra honom åtlöje inför alla industrigubbar så slutade med att vi slogs på golvet en massa.. och efteråt så tittade alla andra arbetarna snett på mig som om jag gjort en stor grej av saken och rört om i saker i onödan osv.. lite som om han var avdelnignschefens efterblivne son som man fick stå ut med var ett as men helst bara skulle låta vara. den efterblivne sonen var han säkert också, men det ville inte min plottande hjärna avslöja. hursomhelst så kändes det aspissigt och som man blev orättvist anklagad och mest kände sig helt maktlös. röv osv! sålunda ville jag när arbetsdagen var slut bara ta mig därifrån och slippa det pissiga stället, men, då visade det sig att jag på något vänster hade fått med mig en massa fina legogrejer dit, som jag nu omöjligt visste hur jag skulle få med mig därifrån. och jag var helt övertygad om att den där onda, äckliga materialar-killen skulle förstöra eller sno legogrejerna om jag lämnade dem kvar över natten. och den enda som fanns på plats var en vresig vaktmästare som visserligen lite lojt försökte hjälpa mig, men egentligen bara verkade vilja att jag skulle avlida. hur jag än försökte kunde jag inte erinra mig hur jag fått dit legot heller, och blev bara mer och mer förtvivlad. sjukt löjligt iaf.
det mysiga är iaf att när jag stod där i en mörk industrilokal och mådde dåligt över dumma gubbar och fint lego så ringde min pappa och väckte mig, och sa att han kände på sig att jag behövdes tas om hand. mina föräldrar måste ha ett litet lurigt tv4+-sinne för sådant, flera gånger när jag mått akutpiss så har de ringt och direkt frågat vad som hänt. knasigt.. men gulligt och mysigt!

hur som helst, nu har jag mumsat i mig fem portioner pulvermos och fyra hallonsylt-mackor och är nöjd och helt trött och trög i huvudet, så nu ska jag sussa loss. puss och gnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0